Epres krémes sütemény

2011. júl. 2. | 0 megjegyzés | Címkék: ,
Epres krémes sütemény , tejmentes süti, kókuszreszelékkel, eperrel és tortabevonóval a tetején.
Epres krémes sütemény
Hozzávalók:
Piskótához: 6 tojás, 22 dkg kristálycukor, 4 csomag vaníliás pudingpor.
Krémhez: 8 tojásfehérje, 30 dkg cukor, 4 csomag tejszín ízű pudingpor, 1 liter víz, 40 dkg eper turmixolva, plusz 1 eper ízű aroma ha szükséges.
Tetejére: 20 dkg tortabevonó, 10 dkg vaj, piros kókuszreszelék, eper.


Elkészítése:
Két piskótalapot sütöttem, 3 tojásfehérjét apránként adagolva 11 dkg kristálycukorral kemény habbá vertem, utána beleforgattam a 3 tojássárgáját és óvatosan a 2 csomag pudingport.
Sütőpapírral bélelt 30 x 35 cm -es tepsibe tettem, majd néhány perc alatt megsütöttem, tűpróbával ellenőriztem. Ugyan így elkészítettem a másik piskótalapot is.
Közben a tetejére a tortabevonót gőz fölött megolvasztottam, belekevertem a vajat, és rákentem az egyik lapra, hagytam félig megdermedni, rászórtam a színes kókuszreszeléket és felszeleteltem 4 x 6 db -os kockákra.
A krémhez 8 tojásfehérjét kemény habbá vertem 20 dkg cukorral, a pudingport összekevertem a megmaradt 10 dkg cukorral, kevés vízzel csomómentesre kevertem, majd a többi vízzel együtt sűrűre főztem.
Az epret összeturmixoltam, belekevertem a habba, óvatosan beleforgattam a forró pudingba, még egy kicsit kevergettem a tűzön hagyva a lábast. Ha nem érződik eléggé az eper íze, akkor tehetünk bele egy eperízű aromát is.
Egy magas falú tepsibe tettem az alsó lapot, rákentem a krémet, ezt követően a kockára vágott piskóta lapokat. Végül betettem a hűtőbe, hogy jó alaposan lehűljön.
Tálaláskor a kockák mentén felszeleteltem, tejszínhabbal és eperrel díszítettem.



Megjegyzés:
A Vizes krémes sütemény receptje alapján készítettem.
A krémbe is lehet darabolt epret tenni, én elfelejtettem.
A kókuszreszeléket ételfestékkel színeztem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel