Túrós zserbó recept

2009. febr. 21. | 0 megjegyzés | Címkék: , ,
Túrós zserbó, karácsonyi sütemény, dióval és barackkal lekent tésztával, túrós és citromhéjas töltelékkel, csokoládémázzal lekenve.
Túrós zserbó
Hozzávalók:
Tésztához: 50 dkg liszt, 10 dkg vaj, 15 dkg porcukor, 1 teáskanál szódabikarbóna, 3 evőkanál kakaópor, 3 evőkanál tejföl, 3 tojás, 2 evőkanál liszt.
Tészta lekenéséhez: 3 evőkanál baracklekvár, ízlés szerint darált dió ( én a diót mindig dejóval helyettesítem, mert nekem egy kicsit erőteljes a dió ).
Túrós töltelékhez: 50 dkg túró, 3 tojás, 3 evőkanál búzadara, 15 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, csipetnyi só, 1 evőkanál porcukor.
Mázhoz: 3 evőkanál porcukor, 5 dkg vaj, 3 evőkanál kakaó, 3 evőkanál forróvíz.


Elkészítése:
A tésztához a lisztet elmorzsoltam a vajjal, majd belekevertem a porcukrot és a szódabikarbónát. Én mérleggel lemértem a szárazanyag súlyát, utána kivettem belőle a kétharmadát és ebbe tettem bele a kakaóport.
Ezután dolgoztam össze a kakaós részt 2 evőkanál tejföllel és a 2 tojással. A maradék tésztaalapba beledolgoztam az 1 evőkanál tejfölt, az 1 tojást, valamint még 2 evőkanál lisztet, mert nekem egy kicsit lágy lett a tészta.
Amíg a túrós tölteléket elkészítettem, addig a tésztát folpackba csomagolva hűtőbe tettem. A túrót alaposan összetörtem, belekevertem a tojássárgáját, a búzadarát, a porcukrot, a vaníliás cukrot és a reszelt citromhéjat.
A fehérjét kemény habbá vertem egy csipetnyi sóval, és körülbelül 1 evőkanál porcukorral. A túróba óvatosan belekevertem a habot.
A sütőt előmelegítettem körülbelül 150 - 170 fokra és a nagyjából 30 x 40 cm-es tepsit kivajaztam.
Először kinyújtottam a sárga lapot, beletettem a tepsibe, megkentem lekvárral, majd megszórtam dejóval ( vagy dióval ).
A kakaós tésztát kettévettem, kinyújtottam az egyiket, rátettem a dióra. Erre került a túrós töltelék, utána ismét a kakaós lap. A tetejét villával megszurkáltam.
Közepes tűznél megsütöttem. A még forró sütire kentem a következő mázat. Csorgattam még rá olvasztott fehér csokoládét is.
A mázhoz a porcukrot mély tányérba tettem, belekevertem a vajat és a kakaót, majd a főtt vízzel eldörzsöltem szép simára ( ha nem elég jó, akkor még egy kicsi vizet teszünk hozzá ), végül forró sütemény tetejére kentem.
Ez a máz bármilyen forró süti tetejére rákenhető.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel