Legtutibb kifli recept

2010. okt. 13. | 2 megjegyzés | Címkék: ,
Legtutibb kifli recept, sós sütemény, burgonyapehellyel, reszelt sajttal, köménymaggal és szezámmaggal.
Legtutibb kifli
Hozzávalók:
Tésztához: 70 dkg Bl-80 liszt, 4 dkg élesztő, 2 dl langyos tej, 2 dl langyos víz, 5 dkg puha vaj, 2 evőkanál olaj, 3 evőkanál burgonyapehely, 3 teáskanál só, 1 teáskanál cukor.
Tetejére: ízlés szerint szezámmag, köménymag, reszelt sajt.


Elkészítése:
A hozzávalókat beraktam a kenyérsütőgép üstjébe, és bekapcsoltam a dagasztóprogramot. Ez másfél óra alatt szépen bedagasztotta, és meg is kelt benne a tészta.
Akinek nincs gépe, kézzel is bedagaszthatja, a lényeg, hogy jól ki legyen dolgozva a tészta. Ebben az esetben rakjuk egy kelesztőtálba, és körülbelül 1 órát hagyjuk, hogy szépen megkeljen.
Mikor megkelt, a tésztát egy lisztezett deszkára borítottam, és kör alakúra nyújtottam, nagyjából 45 cm átmérőjű volt. Egy éles késsel 16 egyforma cikkre vágtam.
Majd a szélesebb végétől kezdve mindegyiket szépen feltekertem, és egy sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
Egy konyharuhával letakarva további 60 percet hagytam pihenni a kifliket.
A sütőt közben előmelegítettem 200 fokra.
A kifliket lespricceltem langyos vízzel, megszórtam a magvakkal, nagy szemű sóval.
A tepsit a sütőbe toltam, és egy pohár vizet löttyintettem a sütő aljába. Az ajtót gyorsan becsuktam, így gőz keletkezett.
Hozzávetőleg 20 - 25 perc alatt sültek meg ilyen szép pirosra. Ekkor kivettem a sütőből, hideg vízzel lespricceltem őket, és rácsra téve hagytam, hogy kihűljenek.



Megjegyzés:
Nemek nincsen kenyérsütőm, így kézzel dagasztottam ki, valamint kihagytam a burgonyapelyhet, szezámmag helyett trappista sajtot reszeltem a tetejére.

Forrás: Szemirámisz - A legtutibb kifli

2 megjegyzés:

Angéla írta...

Szeretném megköszönni Ildikónak, amiért engedélyezte, hogy kitegyem a receptjét.
Aki esetleg nem ismerné a blogját, annak csak ajánlani tudom, nagyon sok finom sütemény és étel recept között lehet válogatni.
http://szemiramisz.blogspot.com/

Szemi írta...

Angéla, köszönöm, hogy megjelöltél, mint forrást.

A kiflijeid nagyon szépek lettek, örülök, hogy ízlett! :))

Megjegyzés küldése

Fel