Juhtúrós túrós pogácsa ( Mama - féle )

2009. márc. 7. | 0 megjegyzés | Címkék: ,
Hozzávalók:
1 dl tej, 2 kávéskanál kristálycukor, 5 dkg élesztő, 60 dkg liszt, 25 dkg ráma, 15 dkg juhtúró, 15 dkg tehéntúró, 1 dl tejföl, 3 tojássárgája, 1 evőkanál só, körülbelül 20 dkg sajt, köménymag.


Elkészítése:
A tejet meglangyosítjuk, belekeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, majd a tetejét kissé megszórjuk liszttel, hagyjuk megkelni. A lisztet elmorzsoljuk a vajjal.
A kétféle túrót alaposan összekeverjük, és jól áttörjük, belekeverjük a tejfölt, 2 tojássárgáját, valamint a sót.
A liszthez öntjük a kovászt, ezt követően a túrós keveréket, és alaposan kidagasztjuk.
Kendővel letakarva körülbelül fél órát kelesztjük, kinyújtjuk, utána megszórjuk a reszelt sajt felével.
Összehajtogatjuk, majd újabb fél órát kelesztjük, végül kinyújtjuk, lekenjük a maradék tojássárgájával, megszórjuk a felét sajttal, a másik felét köménymaggal, pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk.
( Én csak körülbelül 2 ujjnyi csíkokra vágtam, amiből kockákat szeleteltem, így nem kellett bajlódni a szaggató széléből lehulló maradékokkal, hanem kocka alakú pogácsát sütöttem. )
Vajazott tepsibe téve még kelesztjük nagyjából 15 - 20 percig, végül előmelegített sütőben előbb 150 fokon, majd 5 perc után 200 fokon megsütjük.



Megjegyzés:
Én Karaván füstölt sajtot használtam, így még pikánsabb lett az íze.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel