Bounty tekercs recept

2009. nov. 22. | 7 megjegyzés | Címkék: , ,
Bounty tekercs recept, csokoládékrémmel és kókuszos töltelékkel.
Bounty tekercs
Hozzávalók:
Piskótához: 3 tojás, 10 dkg kristálycukor, 2 csomag vaníliás pudingpor, 1 kávéskanál sütőpor.
Csokis krémhez: 25 dkg margarin, 25 dkg porcukor, 3 - 4 evőkanál kakaópor.
Kókuszos töltelékhez: 40 dkg finomra darált kókuszreszelék, 20 dkg porcukor, 5 dkg puha margarin, körülbelül fél dl Hulala tejszín.


Elkészítése:
A piskótához a tojásfehérjéket apránként adagolva a cukorral kemény habbá verjük, utána belekeverjük a tojások sárgáját, a pudingport, és a sütőport is.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük, majd előmelegített 170 fokos sütőben, néhány perc alatt megsütjük.
Sütés után egy nedves konyharuhára borítjuk, lehúzzuk róla a papírt, szorosan feltekerjük, és így hagyjuk kihűlni.

Közben a csokoládés krémhez a puha margarint habosra keverjük a porcukorral, valamint hozzáadjuk a kakaóport.
A kókuszos töltelékhez a kókuszreszelékbe belekeverjük a porcukrot, majd a vajjal és a tejszínnel egy kemény masszát készítünk.

Kitekerjük a piskótatekercset, megkenjük a csokis krémmel úgy, hogy a tetejére is maradjon.
A piskóta hosszabbik szélére tesszük a kókuszkrémet, és egy rudat formálunk belőle. ( Én éppen hogy csak át tudtam hajtani a tésztát. )
Jó szorosan feltekerjük, utána a tetejét is bekenjük a maradék krémmel, és még kókuszreszelékkel is megszórjuk.
Hűtőbe hagyjuk még egy kicsit dermedni.



Megjegyzés:
A receptet egy régi újságból kivágva kaptam már nagyon régen, annyi, hogy a piskótát az én már bevált receptem alapján készítettem.

7 megjegyzés:

jókaja írta...

Ez a Bounty tekercs jó ötlet. Meg fogok próbálni ujjnyi méretben kókuszrudit csinálni belőle.

Angéla írta...

Ez nagyon jó ötlet. Legközelebb én is kipróbálom.

Névtelen írta...

Az odáig rendben van , hogy a töltelékhez való hozzávalók olvashatók -de van csokis és kókuszos töltelék ! Bizony még egy gyakorlottabb háziasszonynak is gondolkozni kell, melyik margarin ,cukor melyik töltelékhez kell ! Egy receptnél, különösen süteménynél nagyon fontos a pontos leírás...

Angéla írta...

Teljesen igazad van, ennek okán szeretnék is elnézést kérni ezért a kis kellemetlenségért. Sajnos mivel a recept elég régi, így nem emlékszem rá melyik porcukor melyikhez kellett.
Nagyon szépen megköszönném ha leírnád vagy elküldenéd e-mailben, hogy Te melyiket melyikbe tetted bele, és akkor kijavítanám a receptet, hogy másoknak ne okozzon ez gondot. Előre is köszönöm szépen.

Kata írta...

Megcsináltam ezt a receptet a hétvégén, és nagyon finom lett, de lenne egy-két megfigyelésem. Hogy melyik porcukoradag hová tartozik, az tökmindegy, mert 20 vagy 25 dkg nem fog nagy különbséget okozni. A vaj viszont nem mindegy. A csokikrémhez nem elég 5 dkg vaj, mert annyi porcukrot meg kakaót nem vesz fel olyan kevés, szóval a kakaós krémbe kell a 25 dkg. A kókuszreszelék csak akkor működik ha finomra darált verziót használ az ember, nem nagy, durva darálásút, ebben az esetben vagy több vaj kell (vagy felvert tejszín is működik), vagy össze kell darálni a kókuszt kisebbre. Nekem a 20 dkg cukor a kókuszhoz nagyon sok volt, már a tészta és a kakaókrém is elég édes, szóval én megfeleztem a cukrot a kókuszba (10 dkg), és úgy is teljesen jó. A külsejét pedig keserű kakaóporral borítottam be kókusz helyett, hogy ellensúlyozzam a tömény édeset, nem bántam meg.
Azt is javaslom, hogy nagyobb tepsivel próbálkozzatok mint amilyet én használtam (kb. 32x20cm), mert így nem lesz elég széles a tészta ahhoz, hogy összeérjen töltéskor a két széle.

Angéla írta...

Kedves Kata, köszönöm, hogy segítettél a receptemben :)
Sajnos a régebbi recepteknél előfordulhat, hogy a töltelékekhez csak felsoroltam a hozzávalókat.
A javaslatodra, és segítségeddel, különválasztottam a kétféle tölteléket, de az adagokhoz nem nyúltam, mivel mi eléggé édesszájúak vagyunk, ezért azok biztos hogy jók, Nekünk. :)
Természetesen mindenki szabadon trükközhet az adagokkal a saját ízlésének megfelelően, semmi sincs kőbe vésve.
Az örök érvényű alapszabály, kóstolni kóstolni kóstolni, de maradjon is belőle. :)
Azonban örülök, hogy sikerül belőle egy finom sütit sütnöd.

Rosita Vargas írta...

Me gusta mucho tu receta una delicia de probar,abrazos.

Megjegyzés küldése

Fel