Puha mézes figurák

Puha mézes figurák, egy nagyon egyszerűen elkészíthető sütemény,  cukormáz dekor tollal díszítve.
Puha mézes figurák
Hozzávalók:
50 dkg finomliszt, 15 dkg margarin, 15 dkg porcukor, 2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 2 tojás, 1 dl méz.
Díszítéshez: cukormáz, cukormáz dekor toll.


Elkészítése:
A sütőt előmelegítjük 160 fokra, a tepsiket kibéleljük sütőpapírral.

A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, a porcukorba pedig belekeverjük a mézeskalács fűszerkeveréket, valamint a szódabikarbónát.
A lisztbe beleszórjuk a cukros keveréket, majd a tojással és a mézzel tésztát gyúrunk belőle.

Lisztezett deszkán, körülbelül 5 mm vastagra nyújtjuk, szaggatóval kiszaggatjuk, a tepsikbe rakjuk, ezt követően 8 perc alatt megsütjük.

Miután kihűlt, cukormázzal az alábbiak szerint díszítjük.
Utasítás szerint elkészítjük a cukormázat, porcukorral hintett folpack között vékonyra nyújtjuk, kiszaggatjuk a formákkal.

Minden sütit egy kicsit megkenünk tojásfehérjével, vagy vízzel, hogy rátapadjon a cukormáz forma, utána a cukormáz dekor tollal díszítjük.



Megjegyzés:
Csak annyi sütit díszítettem a fehér cukormázzal, amennyit éppen tálaltam, mert gyorsan megkeményedik.
A többit jól záródó fémdobozba tettem, amit sütőpapírral kibéleltem.
Egy almaszeletet tettem közéjük, így biztosan tovább puhák maradnak, és finom ízt kapnak az almától.


a díszítéshez használt, hópehely cukor
hópehely cukor

a díszítéshez használt, cukormáz dekor toll
cukormáz dekor toll

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel