Csokoládés habos kocka

2010. ápr. 30. | 2 megjegyzés | Címkék: ,
Csokoládés habos kocka, kevert tésztás sütemény, kakaós tésztával, tojásfehérjehabbal és csokoládémázzal a tetején.
Csokoládés habos kocka
Hozzávalók:
Tésztához: 5 tojássárgája, 20 dkg porcukor, 1,5 dl tej, 15 dkg Rama sütőmargarin, 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor, 20 dkg finomliszt, 1 csomag sütőpor.
Tepsi kikenéséhez: 2 dkg Rama sütőmargarin, finom liszt.
Habhoz: 5 tojásfehérje, 20 dkg kristálycukor.
Csokoládémázhoz: 20 dkg kristálycukor, 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor, 3 evőkanál forró víz, 5 dkg Rama sütőmargarin.


Elkészítése:
A tojások sárgáját a porcukorral krémesre keverjük, majd a puha ( szobahőmérsékletű ) margarinnal tovább keverjük. A kakaót a liszttel és a sütőporral összeforgatjuk, az előzőekhez adjuk a tejjel együtt.
A masszát egy margarinnal kikent, meglisztezett vagy sütőpapírral bélelt nagy tepsibe simítjuk.
Előmelegített sütőbe, közepes lánggal ( 180 fokon, légkeveréses sütőben 165 fokon ), 16 - 18 percig sütjük, majd hűlni hagyjuk.
A tojásfehérjét gőz fölött kemény habbá verjük, a vége felé apránként hozzáadjuk a cukrot is, utána azon melegében a kihűlt kakaós piskótára simítjuk.
A csokoládéhoz valókat egy tűzálló tálban szintén vízgőzre állítjuk, és kevergetve addig főzzük, míg minden folyósra olvad benne, a kihűlt habra csurgatjuk ( elkenni nem lehet ) és dermedni hagyjuk.
Én hagyományos tortacsokit olvasztottam, azzal díszítettem a tetejét.
Forró vízbe mártott késsel kockákra vágjuk.


Forrás: Ráma Receptnaptár 2010

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sziasztok. Jó ez a recept, de a hozzávalók felsorolásánál nincs tej írva, viszont az elkészítésnél már bele van írva a tej. Mivel nem tudtam mennyi tej kell hozzá ezért én 4 dl tejet adtam hozzá, és nagyon jó lett a sütemény.

Angéla írta...

Szia,
Igazad van, szeretnék elnézést kérni, a tej sajnos kimaradt a felsorolásból. Nálam elég volt 1,5 dl tej is, így is finom volt.
Még egyszer elnézést.

Megjegyzés küldése

Fel