Rigó Jancsi torta

2010. ápr. 24. | 4 megjegyzés | Címkék: ,
Rigó Jancsi torta, kakaó piskótás sütemény, kakaó krémmel, csokoládémázzal a tetején.
Rigó Jancsi torta
Hozzávalók:
Piskótához: 6 tojás, 22 dkg kristálycukor, 2 kávéskanál sütőpor, 4 csomag kakaós pudingpor.
Kakaós krémhez: 4 dl Hulala tejszín, 1 evőkanál zselatinpor, körülbelül 1 dl víz, 3 evőkanál jó minőségű kakaópor, esetleg porcukor.
Fehér krémhez: 4 dl Hulala tejszín, 1 evőkanál zselatinpor, körülbelül 1 dl víz.
Tetejére: csokimáz.


Elkészítése:
A sütőt előmelegítem körülbelül 180 fokra, a 28 cm-es tortaformát kibélelem sütőpapírral.
A 3 tojásfehérjét kemény habbá verem apránként adagolva a 11 dkg kristálycukorral, majd belekeverem a tojássárgáját, azután az 1 kávéskanál sütőpor és 2 csomag kakaós pudingpor keverékét. A masszát beletöltöm a formába, utána néhány perc alatt megsütöm.
Közben, amíg sül, elkészítem a másik tortalapot is. Hagyom mindkettőt kihűlni.
A kakaós krém elkészítéséhez a zselatint feloldom a kevés vízben, majd takaréklángon felhevítem, hagyom langyosra hűlni.
Közben a tejszínhabot keményre felverem, belekeverem a kakaóport, ha kell bele, akkor teszek bele cukrot is, azután a zselatint is, egy keveset félreteszek a díszítéshez.
Az egyik tortalapot visszateszem a formába, megkenem a kakaós krémmel, ezt követően elkészítem a fehér krémet is ( ebből is egy kicsit félreteszek az oldalára ), amit rákenek a kakaós krémre, majd befedem a másik lappal. Több órára hűtőbe teszem.
Felolvasztom a tora csokit, befedem vele a tetejét, az oldalára kenem a félretett fehér krémet, végül beszórom darált keksszel, a tetejét tetszés szerint díszítem.



Megjegyzés:
Ezt a tortát édesanyám 68. szülinapjára készítettem el.


egy darabka a Jancsiból
egy darabka a Jancsiból

4 megjegyzés:

Arenka írta...

Elkészítettem, külleme tetszetős, belseje ízletes lett, köszönöm a receptet:Arenka

Angéla írta...

Örülök, hogy Neked is ízlett, további kellemes böngészést kívánok.

Zsóka írta...

Nem ismételgetem,hogy szép,inkább elteszem augusztusra,akkorra a gyertyák is stimmelnek!
Legalább lesz egy (virtuális) tortám!Egyébként megindult a nyálképződésem,mi lesz itt addig?!
További ilyen sikereket!Zsóka

Angéla írta...

Örülök hogy tetszik, remélem ugyan ennyire fog ízleni is. :)

Megjegyzés küldése

Fel