Egyensúly kuglóf aszalt meggyel

2010. nov. 16. | 0 megjegyzés | Címkék: , ,
Egyensúly kuglóf aszalt meggyel, tejtermék mentes, kevert tésztás sütemény, marcipán ízű cukormázzal, valamint színes cukorral és csokoládémázzal.
Egyensúly kuglóf aszalt meggyel
Hozzávalók:
25 dkg vaj, 25 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom leve és héja reszelve, 5 db tojás, 25 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, körülbelül 10 dkg aszalt meggy vagy bármilyen aszalt gyümölcs.
Díszítéshez: boltban kapható marcipán ízű cukormáz, színes cukor, csokoládémáz.


Elkészítése:
A vajat habosra kevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd belereszeltem a citrom héját és belefacsartam a levét. Közben egyenként hozzákevertem az egész tojásokat is.
A lisztbe belekevertem a sütőport, utána beleborítottam a masszába, végül belekerült az aszalt meggy is. Szilikonos kuglóf formába öntöttem a masszát.
A sütőbe 180 fokon, nagyjából 40 percig sütöttem, tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e. Miután egy kicsit kihűlt, kiborítottam egy tányérra.
A cukormázat elkészítettem a zacskón lévő utasítás szerint, ezt követően a tetejére csorgattam. Dermedés előtt még megszórtam színes cukorvirággal, végül rácsorgattam az olvasztott csokimázat.



Megjegyzés:
Az ötletet a Rama Süteményeskönyv Egyensúly nevű süteménye adta, amit kicsit felturbóztam.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel