Juventus torta recept

2012. jan. 28. | 0 megjegyzés | Címkék: ,
Juventus torta recept, csokoládé tésztás sütemény, marcipán masszával és csokoládéreszelékkel.
Juventus torta
Hozzávalók:
Piskótához: 3 - 3 db tojás, 11 - 11 dkg kristálycukor, 2 - 2 csomag csokoládés pudingpor.
Krémhez: 25 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 2 csomag tejszín ízű pudingpor, 4 evőkanál kristálycukor, 1 flakon zöld színű mandula aroma, 6 dl tej, 25 - 30 dkg marcipán massza, Nutella.
Tetejére: 15 dkg olvasztott csokoládé, fehér nyújtható cukormáz, sárga ételfesték, papírra nyomtatott felirat és címer.
Oldalára: csokoládéreszelék.


Elkészítése:
A sütőt előmelegítem 170 fokra, egy 26 cm-es tortaformát kibélelek sütőpapírral.
Elkészítem egyenként a tortalapokat. Először 3 tojásfehérjét kemény habbá verek, apránként adagolva a 11 dkg kristálycukorral, majd belekeverem a tojássárgáját, a 2 csomag pudingport, utána beleöntöm a tortaformába, néhány perc alatt megsütöm, tűpróbával ellenőrzöm.
Ezt követően elkészítem a másik tortalapot is.
A krémhez legelőször a vajat kihabosítom a porcukorral. A pudingporba belekeverem a kristálycukrot, a mandula aromát, majd apránként adagolva hozzáadom a tejet, vigyázva, nehogy csomós maradjon. Sűrűre főzöm, hideg vízfürdőben kihűtöm és hozzákeverem a vajas krémhez.
Az egyik piskótát visszahelyezem a tortaformába, megkenem a krém egyharmadával.
Porcukros folpack között kinyújtom a marcipánt akkorára, amekkora a torta. Ezt ráborítom a krémre, megkenem Nutellával, utána ismét a krém egyharmada, és végül a másik tortakarika.
Beteszem a hűtőbe, amíg felolvad a csokoládé, és elkészül a tetejére a díszítés.
A tortát lekenem csokimázzal, majd díszítem a kép szerint, az oldalát bekenem a maradék krémmel, megszórom csokireszelékkel.



Megjegyzés:
A torta alapötletét innen kölcsönöztem, Moha Konyha - Mozart torta, de a saját elképzelésem alapján készítettem el.


egy szelet Juventus
egy szelet Juventus

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fel